NISSAN PATROL Y61 (2.8-3.0)

Jedni twierdzą, że najlepsze auto wyprawowe, inni natomiast, że lepsze są toyoty Land-CR, ale na pewno Patrol Y61 to czołówka aut wyprawowych.
Y61 zachował wszystkie zalety swojego poprzednika, otrzymał jednocześnie sporo nowych, takich jak: obszerniejsze wnętrze, klimatyzacja czy niewielki przyrost mocy, której  zawsze brakuje w europejskim Patrolu.

Jeśli chodzi o dywagacje na temat który silnik lepszy 2.8 czy 3.0 odsyłam Was na fora internetowe, ponieważ jeszcze nikomu nie udało się tego jednoznacznie określić. Pewne jest natomiast, że oba są trochę za słabe do takiej masy, szczególnie przy wyposażeniu wyprawowym. Właśnie w tym miejscu najbardziej pasuje dość popularne przysłowie ?jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma?, na pewno optymalnym samochodem byłby Patrol z silnikiem 4.2 na turbinie, ale o tym większość z nas może tylko pomarzyć.

ZALETY:
+ bardzo długie wnętrze doskonałe pod zabudowę wyprawową, nawet osobniki powyżej 190 cm są w stanie spać w pełni się wyciągnąć;
+ klimatyzacja w większości egzemplarzy;
+ bardzo dobrze spasowane wnętrze;
+ możliwy dość tani i efektywny tunning silnika pod względem przyrostu mocy i momentu obrotowego (polecany tylko dla osób o spokojnej naturze, potrafiących kontrolować swoje odruchy, stałe wykorzystanie pełnych parametrów na pewno zakończy się rozkładem materii);
+ plus wszystkie zalety Y60;

WADY:
- wyraźny przyrost masy w stosunku do Y60;
- dużo zbędnego plastiku na zewnątrz auta;
- ze względu na dużą masę - konieczność wczesnego załączania reduktora;
- tak jak w Y60 niskie wnętrze;
- zbyt słabe silniki;
- ciasno pod maską, mało miejsca na dodatkowe wyposażenie, jak WEBASTO, kompresor czy choćby puszkę przekaźników wyciągarki;
- słaba dostępność części zamiennych tak nowych, jak i używanych, konieczność częstego korzystania z autoryzowanych sieci NISSANA.

Pokazany egzemplarz to nasza osobista wyprawówka, przygotowana na wyjazd dla 4 osób. Lekka zabudowa wnętrza dająca się łatwo demontować, na dachu namiot - otwierany pneumatycznymi siłownikami, plus skrzynia wyprawowa, robiona na wymiar, pod kątem umieszczonych tam ?przydasiek? (mówimy tu chociażby o wiadrze, które jest wyjątkowo nieporęczne w środku auta). Patrol został podniesiony na zawieszeniu o 4 cm, tylna oś wyposażona jest dodatkowo w poduszki pneumatyczne dla skompensowania większego obciążenia podczas wyprawy oraz dopasowania auta do pokonywanej drogi autostrada ? teren.
Opony to 33x12.5x15 celowo zamontowane stalowe felgi 15? ET 30 dla powiększenia profilu opony oraz rozstawu kół potrzebnego przy takiej zabudowie dachu.
Wyciągarka schowana pod oryginalnym zderzakiem, z możliwością demontowania jej, bez rozbierania przodu. Dodatkowo gumowe fartuchy ? co by błoto po szybach nie waliło.

<< powrót


Serwis 4x4

  • naprawy bieżące aut terenowych;
  • pomoc w zakupie samochodu 4x4;
  • przygotowanie aut do wyprawy;

Wyprawy 4x4

Zapraszamy do obejrzenia opisu wyprawy na Bałkany - zdjęcia i opis.

Auta 4x4

Zapraszamy do przeczytania nowych opisów:
Toyota Land Cruiser FZJ 80 oraz Toyota Land Cruiser HDJ 100

Kontakt

Adres
ul. Modlińska 349
03-151 Warszawa

Serwis
tel. stac.: 0 22 676 57 34

Porady, wyprawy 4x4
tel. kom.: 0 604 286 902