OPEL FRONTERA

Ten japończyk, wpleciony w historię Opla, pomimo kilku poważnych modernizacji wynikających z chęci dostosowania go do istniejących  na rynku standardów, do końca swoich dni produkcyjnych szedł oddzielnym torem. Frontera pozostaje oplem tylko połowicznie, ponieważ wszędzie gdzie zajrzymy i tak znajdziemy znaczek ISUZU. Z różnych względów, na pewno subiektywnych, modelami, które warto polecić są auta produkowane po 1998 roku, kiedy to miały miejsce ostatnie modernizacje. Spore zmiany konstrukcyjne odświeżyły samochód: zmieniło się oblachowanie, układ kierowniczy, wystrój wnętrza (wykorzystano lepsze materiały) oraz pojawiła się cała gama silników 2.2 TDI, 2.2 16V, 3.2 V6.
Frotera przestała rdzewieć, a silnik diesla stał się ekonomiczny, przyjemny dla ucha i mniej kłopotliwy, czyli dla każdego coś miłego 2.2 - dla oszczędnych, a 3.2 V6 - dla tych którzy potrzebują czasami pociągnąć, do tego jeszcze dwie wersje nadwozia - krótkie i długie - jest w czym wybierać.

ZALETY:
+ dobre, w miarę ekonomiczne silniki ze stajni Opla;
+ niezły dostęp do części tak oryginalnych, jak i zamienników;
+ po 1998 roku niezła odporność na korozję;
+ bardzo dobry skręt po 1998 roku, poręczne auto przy swoich niezbyt dużych gabarytach;
+ na dobrze dobranych oponach całkiem przyzwoite możliwości terenowe, szczególnie wersji krótkich;
+ dużo egzemplarzy z klimatyzacją.

WADY:
- czarne, plastikowe i nudne wnętrze;
- bardzo złej jakości fotele - tak pod względem użytych materiałów wierzchnich jak i formatek foteli; już przy przebiegach 80-100 tys. gąbki zaczynają się rozpadać, a pod fotele sypią się wióry;
- drobne awarie elektryki w obrębie tablicy rozdzielczej i wyświetlacza komputera (bez wpływu na jazdę, ale irytujące);

Przedstawiony egzemplarz nie został poddany żadnym poważniejszym przeróbkom, tylne zawieszenie zostało podniesione tylko o 3cm w stosunku do standardu, a przód wyregulowany na drążkach skrętnych do optymalnego położenia półosi. Zostało zamontowane ogumienie w rozmiarze 265/70/16 (max bez radykalnych zmian).

<< powrót


Serwis 4x4

  • naprawy bieżące aut terenowych;
  • pomoc w zakupie samochodu 4x4;
  • przygotowanie aut do wyprawy;

Wyprawy 4x4

Zapraszamy do obejrzenia opisu wyprawy na Bałkany - zdjęcia i opis.

Auta 4x4

Zapraszamy do przeczytania nowych opisów:
Toyota Land Cruiser FZJ 80 oraz Toyota Land Cruiser HDJ 100

Kontakt

Adres
ul. Modlińska 349
03-151 Warszawa

Serwis
tel. stac.: 0 22 676 57 34

Porady, wyprawy 4x4
tel. kom.: 0 604 286 902